Besteciler Kazanı
August 1-14
|
Besteciler Kazanı Müzisyenler: Ernest Rombout (obua) Neva Özgen (kemençe) Nusret İspir (klarnet) Elena Cecconi (flüt) Nikolos Dimopoulos (flüt) Cyrille van Pouke (trompet) Erato Alakiozidou (piyano) Jerfi Aji (piyano) Özgur Ünaldı (piyano) Amy Salsgiver (perküsyon) Özcan Ulucan ve Ellen Jewett (keman) Tuba Özkan (viyola) Greg Hesselink (çello) Ankara Üniversitesi Solistleri (yaylı dörtlüsü), Anatolia Ensemble (kemençe, kanun, ney, çello) Besteciler: Stephen Hartke, Onur Türkmen, Kamran İnce |
Geleneği/Gelenekleri canlı tutmak yaşatmak için…
Genç bestecilere, eserlerini geliştirmeleri, rafine etmeleri, başka dünyaların müziklerinden gelen yeni fikirleri kurcalamaları, performansçılarla birlikte çalışabilmeleri, ve eserlerinin harika performansçılar tarafından muhteşem konser mekanlarında çalındığını duyabilmeleri için ortak bir forum sunar.
Tarihin nerdeyse bilinmeyen zamanlarından beri doğu/batı (ipek yolu) ve kuzey/güney (Asurlular/kaniş-karum) yollarının keşistiği noktadaki Kapadokya çağdaş müziğin heycan verici yeni yaklaşımları için harika bir arka plan, gerçek bir ilham kaynağı oluşturuyor, geleneksel müzikal materyalin global müzik diline kaynaştırması yolunda farklı bir ışık tutuyor. Klasik Batı müziği ve Klasik Türk müziği geleneklerinden gelen yorumcuları deneysel bir şekilde buluşturmak için düşünülen bu atölyeyi; 10 yıllık bir işbirliği geçmişi olan Amsterdam merkezli Nieuw Ensemble ve Atlas Ensemble’dan Ernest Romboaut ve Neva Özgen yönetecek. Bu atölyede ağırlık geleneksel yorum tekniklerinin dışına çıkabilmek ve yeni yetenekler geliştirebilmek üzerine olacak. Bu iki isime yardımcı olarak Istanbul merkezli, Anatolia Ensemble üyeleri de katılacak. Bu müzisyenlerin hepsi de klasik Türk müziğinin Türkiyedeki en önemli konservatuarı olan İTÜ den ve hepsi de her iki müzik dünyasının notasyonlarında tecrübeli icracılar. Bu hareketin günümüzde en bilinen, ön cephelerindeki iki isim Kamran İnce ve Onur Türkmen Doğu ve Batı müziği idiyomlarından elementlerin adoptasyonu babında teknik ve estetik konuları içeren seminerleri yönetecekler. Ayrıca bu ekibe University of Southern California’dan ünlü ve üretken besteci Stephen Hartke katılacak. Kuşağının en önde gelen bestecilerinden biri olarak kabul edilen Hartke, Chamber Music Society of Lincoln Center, Carnegie Hall, Los Angeles Philharmonic, the National Symphony Orchestra, Orpheus Chamber Orchestra, Chamber Music America, Fromm Foundation, Institute for American Music - Eastman School of Music, Meet The Composer, National Endowment for the Arts gibi Amerika’nın en önde gelen kurumlarından eser siparişi almıştır ve Roma Ödülü, Koussevitzky Music Foundation Commission Grants, Guggenheim Fellowship, Academy Award-American Academy of Arts and Letters ödüllerinin sahibidir.
Bu atölye için kabul edilecek 12 bestecinin 5-10 dakika uzunluktaki eserleri yukarda adı geçen müzisyenler tarafından icra ve kayıt edilecek. (Bestelerin icrası için yukardaki enstrümanların dikkate alınması rica olunur) Bu besteciler aynı zamanda Stephen Hartke ve Onur Türkmenden özel dersler alabilecekler ve KK atölyelerinde yeni eserleri üzerinde çalışabilecekler. Bu eserler deşifrasyon seanslarında kayıt edilecek.
Günlük olarak düzenlenecek seminerlerde konu başlıkları şu şekilde belirlenmiştir: 'Teoriye Giriş Osmanlı dönemine özgü ritmik kalıplar ve makamlar', 'Yaylı,klarnet,obua,flüt,piano,perküsyon,kanun,ney ve kemençe gibi enstrümalar için ileri düzey notasyon yazım teknikleri ve metodlarının incelenme'. Seminer yöneticisi olan besteciler kendi eserlerini sunacak,katılımcıların yeni eserleri üzerinden de kompozisyonda trendlerin ne olduğu ile ilgili açık oturumlar düzenlenecektir.
Gönderilecek eserler solo enstrüman veya aşağıda belirtilen kombinasyonlarda ansambl için yazılmalıdır:
Yaylılar için (kontrabas yok), klarinet,obua,flut, trompet, kanun, kemençe, perküsyon (vibrafon, 2 tom toms, snare drum, bendir, darbuka, 2 cymbals, temple blocks (set of 5), bongos.
Gönderilmesi gereken: CV ve yakın zamanlı bir canlı performansın ses kaydı
((Lütfen görüntülü kaıyt göndermeyin. Sadece ses kaydı kabul ediyoruz. Doğrudan başvuru formuna maksimum boyut 20 MB olmak üzere ses dosyasını ekleyebilirsiniz).
Son Başvuru tarihi: 15 Haziran. ( Kabul edilen başvuruların ilanı için son tarih: 20 Haziran)
Kurs Ücreti: 500 EU
Bu ücretlere konaklama masrafları dahil değildir. Konaklama KMYO yurtlarında iki kişilk odada, kişi başı, 3 öğün yemek dahil günlük 22EU dir www.kapadokya.edu.tr
İlk konserde çalınacak eserlerin partisyonları 1 Temmuz tarihine kadar ellen@klasikkeyifler.org adresine PDF dosyası halinde yollanmalıdır.Katılımcıların halen üzerinde çalıştıkları yeni eserler festival süresince seslendirilebilecek ve kayıt yapılacaktır.
2011 Besteciler Kazanı konserlerini dinlemek için tıklayınız
Besteciler Kazanı Seminerleri
2 Ağustos Kamran Ince: Bütün katılımcılarla tanışma ve yeni müziğin gelecekteki yönelimleri, özellikle Türkiyede
3 Ağustos Onur Turkmen: Makamlara giriş: Teori ve Pratik
4 Ağustos Ince, Turkmen and Anatolia Ensemble:Kemence, Ney, Kanun için gelişkin notasyon metodları ve teknikleri
5 Ağustos Ernest Romboaut ve Neva Özgen: Atlas Ensemble ile 10 yıl, Keşifler ve yeni yönelimler
6 Ağustos Ernest Rombout, Elena Cecconi, Nikolos Dimopoulos ve Dimitris Leontzakos:
Gelişmiş üflemeli teknikleri ve notasyonları- obua, flüt, klarinet
7 Ağustos Onur Turkmen: Kendi eserlerinin tanıtımı.
8 Ağustos Greg Hesselink: Yaylılar için mikrotonalite. Notasyon ve metodlar üzerine bir tartışma. Ben Johnson, Lachenmann ve Harry Partch'ın müzikleri ile
Güç Gülle: Osmanlı müziğinin ritmik yapıları
9 Ağustos Stephen Hartke: Kendi eserlerinin tanıtım
10 Ağustos Amy Salsgiver : modern perküsyon teknikleri
11 ve 12 Ağustos Bütün katılımcıların yeni eserleri üzerine
13 ve 14 Ağustos Yeni eserlerin okunması ve kaydı